Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2009

Καποδίστριας ΙΙ : Το τέλος της Τοπικής Δημοκρατίας


Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com


Του κ. Μανώλη Στειακάκη: Η καινούργια κυβέρνηση σκοπεύει να εφαρμόσει άμεσα το σχέδιο της Διοικητικής Μεταρρύθμισης (γνωστό και ως Καποδίστριας ΙΙ). Με πυρετώδεις ρυθμούς ετοιμάζεται μέσα στους επόμενους λίγους μήνες να ανακοινώσει ότι οι Δήμοι θα συνενωθούν γιά να γίνουν πιό ισχυροί και από 1050 που είναι σήμερα θα μείνουν τελικά 350 σε όλη την χώρα. Ταυτόχρονα οι Νομοί θα συνενωθούν και από 56 θα γίνουν 16 ενώ οι Περιφέρειες από 13 θα γίνουν 5. Το ίδιο σχέδιο είχε προετοιμάσει και η προηγούμενη κυβέρνηση και το είχε σε πρώτη προτεραιότητα. Εν μέσω οικονομικής κρίσης και ενώ κανείς δημότης δεν έχει βγεί στους δρόμους γιά να ζητεί την κατάργηση του δήμου του (ή του νομού του) η κυβέρνηση είναι έτοιμη να καταργήσει σχεδόν όλους τους δήμους και διά συνενώσεως (συνήθως 4-5 γειτονικών δήμων) να δημιουργήσει άλλους δήμους με πληθυσμό κατ' ελάχιστο 100.000 έως 150.000 κατοίκων ανά δήμο. Τα κυρίαρχα κόμματα φαίνονται να συμφωνούν απόλυτα στο σχέδιο διότι έτσι "θα έχουμε ισχυρότερη τοπική αυτοδιοίκηση" και "θα περιορισθούν τα έξοδα της κεντρικής κυβέρνησης". Οι δήμαρχοι έχοντας εκλεγεί με την βοήθεια κάποιου από τα κυρίαρχα κόμματα δεν φαίνονται να αντιδρούν ή να βρίσκουν κάποιο σοβαρό μειονέκτημα στο σχέδιο "Καποδίστριας ΙΙ". Ο απλός όμως δημότης βλέπει ξαφνικά τον δήμο του να εξαφανίζεται μέσα σε ένα μεγαλύτερο σύνολο, βλέπει να του αλλάζουν την τοπική ταυτότητα λες και είναι πειραματόζωο και λέει: ΓΙΑ ΣΤΑΘΕΙΤΕ. ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ; ΜΕ ΡΩΤΗΣΑΤΕ; ΠΟΙΟΣ ΣΑΣ ΕΙΠΕ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΕΤΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ; ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΑ; ΜΑΣ ΣΥΜΦΕΡΟΥΝ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ; ΠΟΙΟΣ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠ' ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΜΑΣ ΔΕΝ ΖΗΤΗΣΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ;


Ως προς το τελευταίο ερώτημα η απάντηση είναι απλή: Η ΕΕ ζήτησε να γίνουν!! Εδώ ο απλος δημότης λέει: Δεν έχει καμία αρμοδιότητα η ΕΕ να λέει σε οποιαδήποτε χώρα πόσους δήμους ή πόσους νομούς θα έχει. Ταυτόχρονα βέβαια προκαλεί μεγάλη εντύπωση γιατί η κυβέρνηση (όπως και η προηγούμενη) δεν μας λέει την αλήθεια (ότι δηλαδή έχει δεχθεί οδηγία από ΕΕ) και μας λέει διάφορα παραμύθια περί "οικονομίας" και "ισχυρών δήμων"!! Αυτά όσον αφορά την διαφάνεια και ειλικρίνια προς τον απλό πολίτη που όλοι ευαγγελίζονται και που κανείς δεν τηρεί στην πράξη.


Ας έρθουμε τώρα στην εξέταση των επιχειρημάτων γιά τους μεγάλους δήμους με σύντομο και κατά το δυνατόν πρακτικό τρόπο:

1) Τις τελευταίες δεκαετίες οι πολίτες φεύγουν από τους μεγάλους δήμους (π.χ. Αθήνα, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη) και πηγαίνουν να ζήσουν στα προάστια σε μικρούς και πολύ μικρούς δήμους. Επιζητούν μιά καλύτερη ποιότητα ζωής στον μικρό και ήσυχο δήμο και όχι στον μεγάλο και θορυβώδη. Αυτή και μόνη η αυθόρμητη κίνηση εκατομμυρίων μεμονωμένων πολιτών που ξέρουν καλύτερα από κάθε γραφειοκράτη ποιό είναι το συμφέρον τους λέει τα πάντα: Στον μεγάλο δήμο δεν υπάρχει ποιότητα ζωής!!

2) Μας λένε οτι οι "μεγάλοι δήμοι" θα είναι "ισχυροί". Ποιός λοιπόν είναι πιό ισχυρός, ο μεγάλος Δήμος Αθηναίων ή ο μικρός Δήμος Κηφισιάς; Προφανώς "ισχυρός" είναι ο μικρός δήμος Κηφισιάς και όχι ο μεγάλος δήμος Αθηνών εκτός εάν η ισχύς ενός δήμου καθορίζεται όχι από την ποιότητα ζωής και τον πλούτο των κατοίκων του αλλά από τον αριθμό των δημοτικών υπαλλήλων του και από τον αριθμό των κτιρίων που έχουν οι δημοτικοί υπάλληλοι!!

3) Μας λένε ότι στον Καποδίστρια ΙΙ ο δήμος θα διαχειρίζεται πολύ μεγαλύτερα ποσά χρημάτων ετησίως και θα μπορεί να κάνει πιό πολλά έργα. Η αλήθεια είναι ότι τα χρήματα που συλλέγει ο κάθε δήμος είτε από την κεντρική κυβέρνηση είτε από τους δημότες του είναι "ανά δημότη" και αυτό είναι που τελικά έχει σημασία: Οι κατα κεφαλήν δαπάνες και όχι οι συνολικές. Με πολλούς δημότες είναι πολλά τα έσοδα αλλά και πολλά τα έξοδα. Με λίγους δημότες είναι λίγα τα έσοδα αλλά και λίγα τα έξοδα.

4) Μας λένε ότι ο Καποδιστριακός Δήμος επειδή θα είναι "μεγάλος" θα μπορεί να έχει πιό πολλές δικές του (ιδιόκτητες) υπηρεσίες γιά να κάνει έργα. Η αλήθεια είναι πως γιά οτιδήποτε θέλει να κάνει ένας δήμος δεν χρειάζεται να έχει τις δικές του υπηρεσίες αλλά να μπορεί να πληρώνει αυτούς που παρέχουν τις υπηρεσίες (π.χ. τις εταιρείες που κάνουν δρόμους ή πάρκα ή τους κοινωνικούς λειτουργούς). Αν οι δήμοι έπρεπε να κάνουν τις δουλειές με "ιδιόκτητα μέσα" τότε θα έπρεπε να έχουν και δική τους εταιρεία παραγωγής και διανομής ρεύματος!!

5) Στους μεγάλους δήμους ο πολίτης δεν μπορεί εύκολα να καταλάβει το "ποιόν" των υποψηφίων (δημάρχων, αντιδημάρχων, συμβούλων). Στον μικρό δήμο κανείς δεν μπορεί να "κρυφτεί" και άρα ο πολίτης μπορεί να κάνει με περισσότερη σιγουριά τις επιλογές του (διαφάνεια προσώπων).

6) Όσο ποιό μεγάλος ένας δήμος τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα γιά γραφειοκρατία και διαφθορά. Στον μικρό δήμο των δέκα χιλιάδων κατοίκων είναι πιό εύκολη η πάταξη των φαινομένων αυτών απο τα οποία κατ' εξοχήν και κατά γενική ομολογία πάσχει η χώρα μας (διαφάνεια στις διαδικασίες).

7) Στον μεγάλο δήμο αντιστοιχούν πολύ περισσότεροι κάτοικοι σε κάθε δημοτικό σύμβουλο απ' ότι στον μικρό. Όπως λέμε ότι στην παιδεία το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα είναι χειρότερο όταν αντιστοιχούν πολλοί μαθητές σε ένα διδάσκοντα έτσι και στην διοίκηση ανθρώπων και στην πολιτική με τον τετραπλασσιασμό των κατοίκων ανά δημοτικό σύμβουλο θα υπάρξει μοιραία υποβάθμιση της εκπροσώπησης του ανώνυμου δημότη.

8) Στον Καποδίστρια ΙΙ επειδή ο κάθε δήμος γίνεται μεγάλος καταργείται ο "τοπικός" του χαρακτήρας. Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΠΙΚΗ.

9) Στον Καποδίστρια ΙΙ κατ' ουσίαν το κράτος προσπαθεί να συνενώσει εκ των άνω χωρίς να ερωτηθούν οι δημότες του κάθε δήμου. Όμως αυτοδιοίκηση σημαίνει ότι κάνει κουμάντο ο τοπικός πληθυσμός γιά τις τύχες του και όχι η κεντρική κυβέρνηση. Άρα: ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ ΙΙ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ.

10) Στον μικρό δήμο απαιτούνται σχετικά λίγα χρήματα γιά να κατέβει υποψήφιος ένας δημοτικός συνδυασμός που δεν έχει το "χρίσμα" (και την χρηματική-υλική υποστήριξη) ενός κόμματος. Τα χρήματα που απαιτούνται γιά μιά προεκλογική καμπάνια είναι τόσα (ας πούμε 10.000 € ως 30.000 €) ώστε "ανεξάρτητοι" ή "αντάρτες" δημότες να δοκιμάζουν την συμμετοχή τους στις εκλογές με ομάδες ενεργών πολιτών. Με τους μεγάλους δήμους του Καποδίστρια ΙΙ το ποσόν που απαιτείται γιά μία προεκλογική καμπάνια γίνεται πολύ μεγαλύτερο (απαγορευτικό γιά όλους τους ανεξάρτητους εκτός των πολύ πλουσίων) και έτσι αυτοί που δεν θα έχουν το χρίσμα και την υλική υποστήριξη ενός κόμματος δεν θα έχουν τα κεφάλαια γιά να "κατέβουν" στις εκλογές. Οι ωφελημένοι θα είναι: Τα κόμματα (θα τους φύγει ο πονοκέφαλος των "ανεξάρτητων" και θα μπορούν ευκολώτερα να κάνουν συμφωνίες κάτω από το τραπέζι γιά το ποιός θα "πάρει" τον κάθε δήμο) και οι μακροχρόνιοι επαγγελματίες πολιτικοί (που θα προωθούνται από τα κόμματα περισσότερο από τους "χλιαρούς" ή "ανεξάρτητους" ή "νεοφώτιστους").

11) Με την συνένωση τριών – τεσσάρων γειτονικών δήμων αναγκαστικά δημιουργείται ένα κοινό κομπόδεμα μεταξύ αυτών των δήμων που έχουν "πλεόνασμα" (διότι ήσαν νοικοκύρηδες ή οι δημότες τους ήταν πιό συγκρατημένοι) και αυτών που έχουν "έλλειμμα" (επειδή π.χ. έχουν πάρει δάνεια υποκύπτοντας σε λαοπλάνες υποσχέσεις των δημάρχων ή σε άφρονες προσδοκίες των ίδιων των δημοτών τους). Έτσι με τον Καποδίστρια ΙΙ επιβραβεύονται οι "άφρονες", οι "λαοπλάνοι" και οι "σπάταλοι" και τιμωρούνται οι "νοικοκύρηδες" και οι "συνετοί".

12) Μας λένε ότι "πρέπει οι δήμοι να γίνουν μεγάλοι γιά να έχουν υγιή οικονομικά μέσα από οικονομίες κλίμακος που δημιουργεί το μέγεθός τους". Η αλήθεια είναι ότι στην διακυβέρνηση των ανθρώπων δεν υπάρχουν οικονομίες κλίμακος αλλά αντιοικονομίες κλίμακος (όσο πιό μεγάλη μία κυβέρνηση τόσο μεγαλύτερο το κόστος ανά μονάδα παραγόμενου προϊόντος ή υπηρεσίας). Έτσι βλέπουμε ότι μεγάλοι δήμοι είναι καταχρεωμένοι (δήμος Πειραιά που πέρυσι παραλίγο να πτωχεύσει, δήμος Αθηναίων με τεράστια χρέη, δήμος Θεσσαλονίκης με επίσης χρέη κλπ) ενώ οι περισσότεροι μικροί δήμοι τουλάχιστον δεν χρωστάνε ή έχουν πλεόνασμα (π.χ. δήμος Γέρακα Αττικής).

13) Με τον Καποδίστρια ΙΙ αλλοιώνεται η "ταυτότητα" του κάθε δημότη αφού κατ' ουσίαν του αλλάζουν αυθαίρετα αυτό που θεωρεί την μικρή του ιδιαίτερη πατρίδα. Το αίσθημα κοινότητας και ταυτότητας δεν δημιουργείται από την μία μέρα στην άλλη και είναι τόσο πιό έντονο όσο πιό μικρή η περιοχή ταύτισης. Με την σειρά του το αίσθημα κοινότητας και ταυτότητας είναι απαραίτητη προϋπόθεση γιά το ενδιαφέρον του ατόμου γιά τα κοινά αλλά και γιά το αίσθημα ευτυχίας, ιδιαίτερα στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και των ραγδαίων πληθυσμιακών και τεχνολογικών αλλαγών. Έτσι στις δημοτικές εκλογές του 2006 είδαμε η συμμετοχή των ψηφοφόρων στις μεγάλες πόλεις (Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη) να είναι της τάξης του 65% - 70% ενώ στους μικρούς δήμους ήταν της τάξης του 80% - 90%.

14) Ένα από τα βασικά συνθήματα της πραγματικής οικολογίας είναι πως "το μικρό είναι ώραίο". Στον μικρό δήμο υπάρχει η "ανθρώπινη κλίμακα ζωής" ενώ στον μεγάλο δήμο του Καποδίστρια ΙΙ θα ισχύει "η ανωνυμία του πλήθους" και το "άγνωστος μεταξύ αγνώστων".

15) Μας λένε πως χωρίς τους μεγάλους δήμους η ΕΕ δεν θα δίνει "πακέτα" στους δήμους. Αυτό κατ' αρχήν ακούγεται σαν εκβιασμός και όποιος εκβιάζει δεν έχει αγαθές προθέσεις. Δεύτερον όλα τα πακέτα (ΕΣΠΑ κλπ) τελειώνουν το 2014 (οριστικά, επίσημα και αμετάκλητα). Τρίτον από πότε η τοπική δημοκρατία, το μακροχρόνιο συμφέρον και η θέληση των απλών πολιτών είναι υπό διαπραγμάτευση έναντι πινακίου φακής;

15) Μας λένε πως αν θέλουμε να προοδεύσουμε πρέπει να οργανωθούμε σε όσο γίνεται πιό μεγάλα διοικητικά σύνολα. Η ζωή αποδεικνύει το αντίθετο. Η πιό πλούσια, δημοκρατική και ειρηνική ανθρώπινη κοινωνία είναι η πολύ μικρή χώρα που ονομάζεται Ελβετία όπου τρείς διαφορετικές εθνότητες ζούν ειρηνικά και πλούσια και κυρίως είναι ωργανωμένες σε πολύ μικρά διοικητικά σύνολα (μικροί δήμοι, νομοί ή καντόνια) με πραγματική αυτοδιοίκηση, με μικρά ανεξάρτητα κοινοβούλια και με συνεχή δημοψηφίσματα.

16) Γιά να υπάρχει πραγματική δημοκρατία πρέπει να υπάρχει "δήμος". Σαν τέτοιος νοείται ένα σύνολο ανθρώπων που λίγο-πολύ γνωρίζει ο ένας τον άλλον, που έχουν αίσθηση ταυτότητας και κοινών συμφερόντων και γιά ευνόητους και πρακτικούς λόγους το μέγιστο μέγεθος γιά την ύπαρξη "δήμου" θεωρείται πως είναι οι δέκα χιλιάδες δημότες. Πραγματικός "δήμος" δεν μπορεί να νοηθεί στα χαώδη ανθρώπινα σύνολα που θα δημιουργήσει ο Καποδίστριας ΙΙ.


Από την παραπάνω ανάλυση είναι μάλλον φανερό ότι το πολιτικό κατεστημένο κάνει λάθος θέλοντας να προωθήσει τον Καποδίστρια ΙΙ και οτι ενεργεί προς την αντίθετη κατεύθυνση από εκεί που θα έπρεπε (η κατεύθυνση η σωστή θα ήταν να δώσει την δυνατότητα στους μεγάλους και πολύ μεγάλους δήμους να διασπασθούν με τοπικά δημοψηφίσματα σε μικρότερες γεωγραφικές και πληθυσμιακές ενότητες π.χ. να δημιουργηθεί δήμος Παγκρατίου, δήμος Αμπελοκήπων, δήμος Πατησίων κλπ). Από την άλλη μεριά είναι επίσης γεγονός ότι και οι πολιτικοί μας σαν άνθρωποι έχουν και αυτοί δικαίωμα στο λάθος. Όταν όμως οι πολιτικοί μας κάνουν λάθος εμείς οι πολίτες οφείλουμε με ευγένεια να τους το δείχνουμε και να τους ζητούμε να αλλάξουν. Τι μπορεί να γίνει λοιπόν;

Είπαμε στην αρχή ότι οι πολίτες ψηφίζουν με τα πόδια τους φεύγοντας από τους μεγάλους δήμους. Τώρα ίσως ήρθε η ώρα οι πολίτες να ψηφίσουν και με τα χέρια τους σε τοπικά δημοψηφίσματα! Η ιδέα είναι απλή: Το μεγάλο όπλο που έχουμε γιά να διορθώσουμε τα πράγματα είναι να ζητήσει το κάθε δημοτικό συμβούλιο να γίνει τοπικό δημοψήφισμα γιά τον Καποδίστρια ΙΙ. Με βάση τον ισχύοντα δημοτικό κώδικα τα δύο τρίτα (2/3) των δημοτικών συμβούλων μπορούν να προκαλέσουν τοπικό δημοψήφισμα γιά όποιο θέμα τους απασχολεί. Άν γιά το θέμα της εξαφάνισης του δήμου τους σαν ανεξάρτητης οντότητας δεν ζητήσουν οι δημοτικοί μας σύμβουλοι να γίνει τοπικό δημοψήφισμα τότε γιά ποιό θέμα θα ζητήσουν στο μέλλον να γίνει τοπικό δημοψήφισμα;

Μανώλης Στειακάκης


Πολιτικός Μηχανικός-Οικονομολόγος

Από......othrysnet.gr

Αρχίζουν τα όργανα για τον Καποδίστρια2. Από την Εύβοια οι πρωτες αντιδράσεις


Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com


Από την Εύβοια ξεκινούν οι πρώτες αντιδράσεις για τον Καποδιστρία2. Χωρίς καν να έχει ξεκινήσει ουσιαστικός διάλογος και να έχει παρουσιαστεί συγκεκριμένος χάρτης με τις συνενώσεις, ο δήμος Κύμης, προεξοφλεί ότι δεν πρόκειται να δεχτεί την ενοποίηση με τον δήμο Αλιβερίου. Σημειώνεται ότι η αντίδραση αυτή προέρχεται μόνο και μόνο από τη βούληση της κυβέρνησης να εφαρμόσει τη νέα αρχιτεκτονική για την αυτοδιοίκηση, όπως παρουσιάστηκε στις προγραμματικές δηλώσεις



Το κείμενο- κάλεσμα του δήμου Κύμης έχει ως εξής:


Ύστερα από την εξαγγελία των προγραμματικών δηλώσεων του Υπουργού Εσωτερικών – Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Γιάννη Ραγκούση σε σχέση με την εφαρμογή του Καποδίστρια ΙΙ από την επόμενη Δημοτική περίοδο


Σας καλούμε

στην αίθουσα του Εκκλησιαστικού Γηροκομείου Κύμης,

την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2009 και ώρα 11 π.μ

για να επαναλάβουμε έγκαιρα όλοι μαζί την ξεκάθαρα διαμορφωμένη και τεκμηριωμένη πρόταση, την οποία έχουμε για τον τόπο μας.


ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΚΥΜΗΣ ΚΑΙ ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ

ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΔΗΜΟΥ - ΓΙΓΑΝΤΑ

ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΡΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΔΗΜΩΝ.

Η Κύμη να αποτελέσει έδρα νέου διευρυμένου Δήμου.

Πρόταση η οποία διατυπώθηκε στο κοινό μήνυμα και ομόφωνο ψήφισμα που εκδόθηκε στη μεγάλη συγκέντρωση που πραγματοποιήσαμε στις 28/09/2008 ως Δήμος και με τη συμμετοχή φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης, συλλόγων και πολιτών της ευρύτερης περιοχής

Πρόταση που υιοθετεί και η ΤΕΔΚ Εύβοιας σύμφωνα με τη σχετική μελέτη που συντάχτηκε για λογαριασμό της

- Για να δώσουμε όλοι μαζί τη μάχη της ενιαίας, ορθολογικής και ισόρροπης ανάπτυξης του τόπου μας , που θα σέβεται την ιστορία, τον πολιτισμό και το περιβάλλον του, αξιοποιώντας παράλληλα τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα

Η παρουσία σας σ΄ ένα τόσο σημαντικό θέμα κρίνεται απαραίτητη.

Ο Δήμαρχος Κύμης

Δημήτρης Γ. Θωμάς


Από...e-aftodioikisi.gr

Ο Α. Σαμαράς ψηφίζει Κ. Παπούλια


Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com


Δεν θα έχουμε εκλογές την Ανοιξη, Όπως ... προκάλεσε ο πρόεδρος του Λα.Ο.Σ. Γ. Καρατζαφέρης τον νεοκλεγέντα πρόεδρο της ΝΔ Α. Σαμαρά. Κι αυτό γιατί η ΝΔ, οπως δεσμευτηκε δημόσια και κατηγορηματικά ο προηγουμενος Πρόεδρος της Κ. Καραμανλής θα ψηφίσει τον Κ. Παπούλια εκ νέου για την θέση του Προέδρου. Τελεία και Παύλα.Σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του κόμματος αναφέρει οτι "δεν έχει αλλάξει τίποτα απολύτως" απο όσα έχει δηλώσει δημοσίως ο πρόεδρος του κόμματος πριν απο τις εσωκομματικές εκλογές της 29ης Νοεμβρίου. Ο κ. Σαμαράς είχε ταχθεί υπερ της επανεκλογής του Κάρολου Παπούλια. Περισσότερο σαφής ήταν ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και εισηγητής του κόμματος στη συζήτηση επί του νομοσχεδίου για το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης, Μαργαρίτης Τζίμας. «Η ΝΔ έχει σαφέστατη και ξεκάθαρη θέση. Δεν παίζουμε με τους θεσμούς. Θα άγγιζε τα όρια πραξικοπήματος αν η ΝΔ προσέφευγε στην κάλπη με πρόσχημα την εκλογή του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας", δήλωσε από το βήμα της Βουλής.


.Από......i-Reporter

ΠΟΙΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΑ ΚΑΜΕΝΑ ΒΟΥΡΛΑ;


Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com

Με πορεία που κατέληξε στο Δημαρχείο συνέχισαν χθες την διαμαρτυρία τους για το κτιριακό οι μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου των Καμ. Βούρλων και στη συνέχεια έληξαν την κατάληψη. Στο πλευρό τους ο σύλλογος γονέων που ζήτησε την σύγκλιση έκτακτου δημοτικού συμβουλίου για το θέμα ενώ το μέλος του Στάθης Ανδρικόπουλος τονίζει στον FM-1 πως οι συνθήκες μάθησης είναι απαράδεκτες και αφού δεν βρίσκεται λύση στο οικόπεδο των τουριστικών ακινήτων να αναζητηθεί άλλος χώρος.

Από...Lamia fm1

Τι θα λέγατε για μια καμπάνια για τις καμπάνες;...


Αναρτήθηκε από....
energoipoliteskv.blogspot.com


Του Αντώνη-Μάριου Παπαγιώτη

Παρακολούθησα στο χθεσινό δελτίο του ALTER τη συνέντευξη της Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Μπατζελή, στον παρουσιαστή με τους συν αυτώ και αναρωτιέμαι πότε θα ενημερώσει τους αγροτικούς συνδικαλιστικούς φορείς, αλλά και τους αγρότες με ένα διάγγελμα ίσως –γιατί όχι- ότι εδώ και δύο μήνες, από τα μέσα Οκτώβρη, η αρμόδια Επιτροπή της ΕΕ έχει αποφασίσει μείωση των ευρωπαϊκών κονδυλίων για την Κοινή Αγροτική Πολιτική.

Ειδικότερα, το συγκεκριμένο σχέδιο για τον επόμενο ευρωπαϊκό προϋπολογισμό προβλέπει την κατάργηση των περιφερειακών ενισχύσεων για τις πλούσιες περιφέρειες της ΕΕ και την διοχέτευση των κοινοτικών κονδυλίων στις «νέες προτεραιότητες» της ΕΕ και συγκεκριμένα στους τομείς εργασίας, κλιματικής αλλαγής και εξωτερικής πολιτικής.

Βάσει του ισχύοντος ευρωπαϊκού προϋπολογισμού, το 80% των συγκεκριμένων ενισχύσεων κατευθύνεται σήμερα στις πιο φτωχές περιφέρειες της ΕΕ, το 13% στις πλούσιες και το υπόλοιπο στη διασυνοριακή συνεργασία. Μια από ...

τις προτάσεις που αναφέρονται από την Επιτροπή είναι η μείωση των ενισχύσεων για τα κράτη–μέλη τα οποία δεν έχουν σημειώσει πρόοδο, καθώς και «ο περιορισμός της προσδοκίας συνεχούς ενίσχυσης για όσα κράτη-μέλη έχουν φθάσει σε ένα εύλογο σημείο ανάπτυξης». Άλλη μια προτεινόμενη «λύση» είναι η σύνδεση των περιφερειακών ενισχύσεων με το διάστημα ένταξης των χωρών στην ΕΕ –πρόταση η οποία θα έχει άμεσες συνέπειες για τις χώρες που επωφελούνται σήμερα περισσότερο, όπως η Ελλάδα και η Ισπανία.

Μήπως λοιπόν η ευρωτραφής και έμπειρη στα Κοινοτικά θέματα Υπουργός, θα πρέπει να προστρέξει σε μια καμπάνια ενημέρωσης γι’ αυτά και για άλλα θέματα που απασχολούν τους αγρότες, πριν είναι αργά και γι’ αυτούς και για όσους χρησιμοποιούν την Εθνική Οδό; Δεν τους είναι δύσκολο να κατεβούν στα μπλόκα και μάλιστα μαθαίνω ότι το σκέφτονται..

Από....Press-gr

Τόνια Αντωνίου: "...η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έρχεται σήμερα να κάνει πράξη μία ακόμη από τις προεκλογικές της δεσμεύσεις προς τους πολίτες"


Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com


Μιλώντας κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση κοινωνικής αλληλεγγύης και την έκτακτη εισφορά κοινωνικής ευθύνης των μεγάλων επιχειρήσεων και της μεγάλης ακίνητης περιουσίας, η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Τόνια Αντωνίου επισήμανε ότι η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έρχεται σήμερα να κάνει πράξη μία ακόμη από τις προεκλογικές της δεσμεύσεις προς τους πολίτες.

Όπως ανέφερε η κ. Αντωνίου το μέτρο της ενίσχυσης αυτής αφορά 2,5 εκατομμύρια πολίτες, δηλαδή όλους όσοι βρίσκονται σήμερα κάτω από το όριο της φτώχειας, δηλαδή χαμηλόμισθους, χαμηλοσυνταξιούχους, αγρότες, ανέργους, ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, ενώ πρόσθεσε ότι δεν πρόκειται για ένα αποσπασματικό μέτρο, αλλά για μια πρωτοβουλία που εντάσσεται σε μια σειρά μέτρων οικονομικής και δημοσιονομικής πολιτικής, με στόχο τη στήριξη των πιο αδύναμων εισοδηματικά ομάδων, αλλά και την τόνωση της αγοράς, ώστε να αντιμετωπιστεί η κρίση και να ξεκινήσει η ανάταξη της οικονομίας μας.

Παρόμοια μέτρα είναι για παράδειγμα: η στήριξη του εισοδήματος με αυξήσεις που να καλύπτουν τον πληθωρισμό, η αύξηση των αγροτικών συντάξεων, το πάγωμα των τιμολογίων των ΔΕΚΟ για ένα χρόνο, η προστασία και ενίσχυση της απασχόλησης με κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών για νέους εργαζόμενους, η αύξηση του επιδόματος ανεργίας, ώστε να φτάσει σταδιακά στο 70% του βασικού μισθού, τα μέτρα στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, το νομοσχέδιο για τη στήριξη των δανειοληπτών από την υπερχρέωση απέναντι στις τράπεζες, η αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για έργα στην περιφέρεια και μια σειρά από μέτρα και πρωτοβουλίες, ώστε να αυξηθεί η ρευστότητα στην αγορά και να μπει ξανά η οικονομία μας σε τροχιά ανάπτυξης.

Η βουλευτής επισήμανε ιδιαίτερα το γεγονός ότι με το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης δεν επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός, αφού οι πόροι προέρχονται από την έκτακτη εισφορά που καλούνται να πληρώσουν οι μεγάλες επιχειρήσεις με υπερκέρδη πάνω από 5 εκατομμύρια ευρώ και από τη φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας. Είναι επομένως ένα μέτρο αναδιανομής του πλούτου, από αυτούς που έχουν σε αυτούς που δεν έχουν.

Την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί και η εφαρμογή ενός νέου και δίκαιου φορολογικού συστήματος στη χώρα μας. Η κ. Αντωνίου υπενθύμισε ότι τα προηγούμενα χρόνια παρακολουθούσαμε να συμβαίνει το ακριβώς αντίστροφο, αφού η Νέα Δημοκρατία έπαιρνε από αυτούς που δεν είχαν, για να χαρίζει στους έχοντες, τους κατέχοντες και τους ημετέρους, αυξάνοντας το δημόσιο χρέος κατά 100 δις ευρώ, βουλιάζοντας τα ασφαλιστικά ταμεία, διαλύοντας το κοινωνικό κράτος και ξεπουλώντας το δημόσιο πλούτο.

Η βουλευτής, ωστόσο, διευκρίνισε ότι η επιβολή της έκτακτης εισφοράς στα υπερκέρδη των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων δεν σημαίνει ότι το ΠΑΣΟΚ στρέφεται ενάντια στην επιχειρηματικότητα και την αγορά. Αντίθετα, η ενίσχυση των χαμηλών εισοδημάτων, αλλά και τα υπόλοιπα μέτρα στήριξης της ρευστότητας, υπηρετούν τελικά το στόχο της αναθέρμανσης της οικονομίας.

Αν προχωρούσαμε σε πάγωμα των μισθών και των συντάξεων, όπως είχε ανακοινώσει προεκλογικά η Νέα Δημοκρατία, τόνισε η κ. Αντωνίου, θα οδηγούμασταν σε κοινωνική έκρηξη, σε μεγαλύτερο πάγωμα της αγοράς και σε ένα φαύλο κύκλο ύφεσης και παρατεταμένης κρίσης. Γι’ αυτό σήμερα σπάμε το φαύλο κύκλο της ύφεσης και της κρίσης και αλλάζουμε το κλίμα μέσα από ένα σχέδιο υπεύθυνης δημοσιονομικής διαχείρισης, με στοιχεία κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλεγγύης, αλλά και μιας οικονομικής πολιτικής που εγγυάται την έξοδο από την κρίση και την επιστροφή σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με ειδικές ανάγκες από τον βουλευτή Φθιώτιδας Θαν. Γιαννόπουλο


Αναρτήθηκε από......
energoipoliteskv.blogspot.com


Στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη και ανταγωνιστική κοινωνία μας επιβάλλεται περισσότερο από πότε άλλοτε να στρέψουμε την προσοχή μας στα άτομα εκείνα, στα οποία είναι αφιερωμένη παγκόσμια η σημερινή ημέρα, δηλαδή τα άτομα με ειδικές ανάγκες.

Πάντοτε, αλλά ιδιαίτερα σήμερα με την ευκαιρία της αφιερωμένης στα άτομα αυτά Παγκόσμιας Ημέρας, επιβάλλεται να δούμε απολογιστικά τι έχουμε κάνει ως οργανωμένη κοινωνία, και μάλιστα όχι τόσο στο προνοιακό πεδίο όσο, και, κυρίως, στο πεδίο της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής αποκατάστασης αυτών.

Μπορεί να έχουν γίνει βήματα θετικά προς την κατεύθυνση αυτή, υπολείπονται όμως να γίνουν περισσότερα. Και επιβάλλεται να γίνουν. Γιατί μόνο η κατάλληλη εκπαίδευση και η επαγγελματική αποκατάσταση των ατόμων με ειδικές ανάγκες θα καταστήσει τα άτομα αυτά οργανικά μέλη της κοινωνίας και θα τους τονώσει το αυτοσυναίσθημα, πράγμα που τα άτομα αυτά έχουν ανάγκη περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.

Και ακόμη, με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας τους, θα πρέπει να τα πείσουμε ότι πάντα είναι στο επίκεντρο των ενδιαφερόντων μας και ότι θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν, ώστε να αισθάνονται ευχάριστα και άνετα στη ζωή τους και ωφέλιμα και χρήσιμα στην κοινωνία.

Δήλωση της βουλευτού Φθιώτιδας Τόνιας Αντωνίου για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία


 Αναρτήθηκε από.....
energoipoliteskv.blogspot.com


Ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας των Ατόμων με Αναπηρία η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Τόνια Αντωνίου έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας των Ατόμων με Αναπηρία είναι πάντοτε μια ευκαιρία ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και αφύπνισης όλων μας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας με αναπηρία.

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει δεσμευτεί ότι θα ενισχύσει τις δομές του κοινωνικού κράτους και τις κοινωνικές υποδομές, που εγκαταλείφθηκαν τα 6 προηγούμενα χρόνια και η δέσμευση αυτή δεν απορρέει μόνο από τις αξίες μας και το πρόγραμμά μας, αλλά και από την μακρά κυβερνητική παράδοση του ΠΑΣΟΚ, που από τις αρχές της δεκαετίας του 80 τίμησε το αναπηρικό κίνημα και έβαλε τις βάσεις για την ισότιμη ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνία μας. Το αναφαίρετα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στην εργασία, στην εκπαίδευση, στην κατάρτιση και στις συνθήκες ζωής και κυκλοφορίας, είναι βασικά ανθρώπινα δικαιώματα, που η διασφάλισή τους χρειάζεται τη συμμετοχή όχι μόνο της πολιτείας, αλλά ολόκληρης της κοινωνίας και μέσα από αυτήν αξιολογείται το επίπεδο του πολιτισμού μας και η ποιότητα της δημοκρατίας μας

Μήνυμα του βουλευτή Χρ. Σταϊκούρα για την Παγκόσμια Ημέρα των ατόμων με Αναπηρία


Αναρτήθηκε από......
energoipoliteskv.blogspot.com

Η διεθνής κοινότητα καθιέρωσε την 3η Δεκεμβρίου ως Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία, καταδεικνύοντας το παγκόσμιο ενδιαφέρον για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσής τους και την απόλυτη διασφάλιση των δικαιωμάτων των ατόμων αυτών, που αποτελούν το 7% – 10% του παγκόσμιου πληθυσμού.

Η κοινωνική προστασία και η ενεργός ένταξη και ισότιμη συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία σε όλους τους τομείς της σύγχρονης κοινωνίας, αποτελούν στρατηγικό άξονα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, αλλά και υποχρέωση κάθε δημοκρατικής πολιτείας.

Στη χώρα μας, τα τελευταία χρόνια, ελήφθησαν σημαντικά μέτρα για την αποτροπή και άρση της περιθωριοποίησης και την ενθάρρυνση της κοινωνικής συμμετοχής των ατόμων με ειδικές ανάγκες, όπως είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχονται προς τους πολίτες με αναπηρία, η προσπάθεια επέκτασης του δικτύου των εθνικών ειδικών σχολείων, η κατοχύρωση του συνταγματικού δικαιώματος στη βασική εκπαίδευση, η δυνατότητα μείωσης ή και απαλλαγής των δημοτικών φόρων και τελών για άτομα με αναπηρίες, η ολοκλήρωση του έργου «Πρόσβαση ατόμων με αναπηρία στις υπηρεσίες της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης», και η εξασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας όλων των Δομών Κοινωνικής Μέριμνας, μεταξύ των οποίων είναι τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης και το Πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι».

Βέβαια, η προσπάθεια της Πολιτείας, των κοινωνικών φορέων και των πολιτών για τη δημιουργία ισότιμων δυνατοτήτων για όλους θα πρέπει να είναι συνεχής. Η ανάληψη, η βελτίωση και η επέκταση δράσεων και πολιτικών που θα διασφαλίζουν την πρόσβαση στην απασχόληση, την κοινωνική συμμετοχή και την ισότιμη πρόσβαση σε υποδομές, αγαθά και υπηρεσίες των ατόμων με ειδικές ανάγκες οφείλουν να αποτελούν βασικές προτεραιότητες της Πολιτείας.

Οι συνθήκες ομαλής ένταξης των ατόμων αυτών στον κοινωνικό ιστό αποτελούν πρωτεύοντα στόχο και αδιάψευστο κριτήριο της δημοκρατικότητας κάθε ευνομούμενης κοινωνίας. Είναι ζήτημα ισότιμης και όχι ειδικής μεταχείρισης. Όλοι εμείς, ως υπεύθυνα και ευαισθητοποιημένα άτομα της κοινωνίας, που εμπνέεται από ανθρωποκεντρικές αξίες οφείλουμε να στεκόμαστε δίπλα τους με σεβασμό, αγάπη και ενδιαφέρον, διασφαλίζοντας το δικαίωμα συμμετοχής στη ζωή και τη δημιουργική έκφραση για όλους.

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας "Ημέρα"

Αναρτήθηκε από.....energoipoliteskv.blogspot.com


Πρωτοσέλιδο εφημερίδας "Λαμιακός Τύπος"

Αναρτήθηκε από......energoipoliteskv.blogspot.com