Τετάρτη 1 Αυγούστου 2012

Πρόγραμμα 24 ημερών

Αναρτήθηκε από ......  energoipoliteskv.blogspot.com


Στις 20 Αυγούστου η κυβέρνηση θα πάρει την πιο σημαντική - ίσως την τελευταία σημαντική - απόφασή της. Είναι η μέρα που λήγει ένα ομόλογο από εκείνα που δεν κουρεύτηκαν επειδή τα είχε αγοράσει η ΕΚΤ (η οποία, ως γνωστόν, θεωρεί ότι τα δικά της ομόλογα, αντίθετα με των μικρο-ομολογιούχων και των ασφαλιστικών ταμείων, είναι κάτι σαν ιερές αγελάδες). Για να το αποπληρώσει, το ελληνικό δημόσιο πρέπει να δανειστεί από κάπου 3,2 δις ώστε να αποπληρώσει στο 100% την ΕΚΤ η οποία, σημειωτέον, τα είχε αγοράσει πέρσι προς 2,3 δις - άρα, η ΕΚΤ έχει λαμβάνειν κι ένα ουκ ευκαταφρόνητον κέρδος της τάξης των 900 εκατομμυρίων (*).


Δεν είναι τυχαίο ότι η τρόικα έφυγε για να επιστρέψει με την αξιολόγησή της τον Σεπτέμβρη – δηλαδή μετά την 20ή Αυγούστου. Χρειάζονται τρεις μήνες για να αποφανθούν ότι το «πρόγραμμα» έχει βουλιάξει; Ότι τα χρήματα από τις ιδιωτικοποιήσεις θα ανέλθουν στο 5% των (ανοήτως) υπεσχημένων; Ότι η «ανάπτυξη» θα κείται στον πυθμένα, όπου και θα παραμείνει τα επόμενα χρόνια τινάζοντας στον αέρα το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμών των δανείων μας προς την τρόικα αρχικά και (μετά το 2020) στους τραπεζίτες του κ. Νταλάρα; Ότι η τραπεζική πίστη έχει εγκαταλείψει και τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις, εγγυούμενη έτσι την πλήρη κατάρρευση της αγοράς εργασίας, των δημοσίων εσόδων και των ασφαλιστικών ταμείων; Υπάρχει κάποιος στο ΔΝΤ ή στην ΕΚΤ ή στην ΕΕ που να χρειαζόταν πάνω από 2 ώρες για να γράψει το πολυπόθητο κείμενο αξιολόγησης; Ή μήπως ο κ. Τόμσεν καίγεται να πάει διακοπές και αποφάσιστε «Επιστροφή τον Σεπτέμβριο», μαζί με τους χειμερινούς κινηματογράφους;

Όχι βέβαια. Η έκθεση της τρόικα είναι έτοιμη. Το ΔΝΤ έχει ήδη αποφασίσει ότι, στην βάση των τεχνοοικονομικών δεδομένων, το Μνημόνιο 2 «μας τελείωσε». Πως καμία επιμήκυνση δεν το σώζει. Απλά, μένει να ληφθεί η πολιτική απόφαση. Αντίστοιχα, η ΕΚΤ γνωρίζει άψογα ακριβώς τα ίδια και κατανοεί ότι, κάποια στιγμή, η Ελλάδα θα αναγκαστεί να αθετίσει τις υποχρεώσεις απέναντί της. Το ίδιο και τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ευρωζώνης: περιμένουν ότι μεγάλο μέρος των διμερών δανείων που παρείχαν στην Ελλάδα θα «κουρευτεί». Οπότε, το θέμα του «τι θα κάνουν με την Ελλάδα» δεν είναι τεχνο-οικονομικό και δεν βασίζεται ούτε στις όποιες περικοπές και μεταρρυθμίσεις κάνει η κυβέρνηση (έως το Σεπτέμβριο) ούτε και στις εκτιμήσεις του κ. Τόμσεν και της τρόικα. Από τι εξαρτάται; Εξαρτάται απλά από το εάν η Γερμανία, η Ολλανδία και η Φινλανδία συναποφασίσουν είτε να μας εκπαραθυρώσουν από το ευρώ, είτε να επιτρέψουν το κούρεμα του χρέους μας (κάτι που, όπως θα θυμάστε, είναι γνωστό με τον ευφημισμό «αναδιάρθρωση χρέους»).

Επιτρέψτε μου μια τοποθέτηση: Αν κρίνουν ότι μπορούν να μας εκπαραθυρώσουν διασώζοντας την Ισπανία και την Ιταλία, θα το κάνουν εκείνη την στιγμή! Ο λόγος είναι απλός: Το EFSF διαθέτει, μετά τα χρήματα που υποσχέθηκε στις ισπανικές τράπεζες, άλλα 80 με 90 δις. Όσο για το ESM, τον μόνιμο μηχανισμό που θα αντικαταστήσει το EFSF, έχει κολλήσει η ίδρυσή του στο Συνταγματικό Δικαστήριο της Γερμανίας. Στο μεταξύ, το δημόσιο της Ισπανίας και το δημόσιο της Ιταλίας έχουν άμεση ανάγκη για 800 δις εντός του 2013. Είναι προφανές ότι αν η κυρία Μέρκελ πάει στην Ομοσπονδιακή Βουλή της και ζητήσει τέτοια ποσά για ενίσχυση του EFSF, δεν υπάρχει περίπτωση να τα πάρει – παρά μόνον αν στηριχθεί τόσο πολύ στην αντιπολίτευση του SPD που απωλέσει την κομματική της βάση. Πολύ απλά, δεν θα το πράξει, ιδίως ένα χρόνο πριν τις ομοσπονδιακές εκλογές. Από την άλλη, αν δεν το πράξει, θα πρέπει σύντομα να αρχίσει να τυπώνει μάρκα, καθώς η κατάρρευση της Ισπανίας και της Ιταλίας εντός της ευρωζώνης είναι πλέον κάτι παραπάνω από δεδομένη.

Μια σκέψη που περιτριγυρίζει την κα Μέρκελ σήμερα (την οποία της έχουν εμφυσήσει διάφοροι σύμβουλοι) είναι η εξής: Αν εκπαραθυρώσουν την Ελλάδα από το ευρώ, και ακολουθήσει μια τεράστια χρηματιστηριακή αναταραχή, οι γερμανοί ψηφοφόροι θα τα χρειαστούν. Θα φοβηθούν όταν θα δουν το όλον ευρωζωνικό οικοδόμημα, ακόμα και την ίδια την Φραγκφούρτη, να συγκλονίζονται. Υπό αυτό τον φόβο, σκέπτεται η κα Μέρκελ, ίσως είναι προετοιμασμένοι να αποδεχθούν την πρότασή της για διάσωση της Ισπανίας και της Ιταλίας με τεράστια ποσά. Έχοντας μάλιστα «γευθεί» ελληνικό αίμα (καθώς η Ελλάδα θα αιμορραγεί από μία άναρχη και καταστροφική επιστροφή στην δραχμή), η χώρα μας θα έχει παίξει στο ακέραιο τον ρόλο του εξιλαστήριου θύματος έτσι ώστε η κοινή γνώμη στην Γερμανία να είναι έτοιμη να αποδεχθεί μεγάλες τονωτικές και ακριβές ενέσεις υπέρ της Ισπανίας και της Ιταλίας.

Από την άλλη, βέβαια, η κα Μέρκελ εισακούει και αντίθετες γνώμες οι οποίες τις λένε πως είναι αδύνατον να προβλέψει κάποιος, και να διαχειριστεί, μια καθίζηση. Ότι μια ελληνική έξοδος από το ευρώ θα ανοίξει τον ασκό του Αιόλου και δεν θα μείνει τίποτα όρθιο από την ευρωζώνη. Όταν όμως ρωτά αυτούς τους συμβούλους, η κα Μέρκελ, τι μπορεί να γίνει για να μην φύγει τελικά η Ελλάδα από το ευρώ, η απάντησή τους της μαυρίζει την καρδιά καθώς γνωρίζει ότι αυτά που πρέπει να γίνουν δεν είναι έτοιμη να τα ψελλίσει καν στην Ομοσπονδιακή Βουλή. Τι είναι αυτά; Μία λύση θα ήταν το κούρεμα του ελληνικού χρέους προς την τρόικα - στο οποίο ήδη αναφέρθηκα. Μια άλλη λύση θα ήταν ένα μορατόριουμ στις αποπληρωμές έτσι ώστε το ποσό χρέους να μείνει το ίδιο αλλά να παγώσουν οι αποπληρωμές έως ότου η ελληνική οικονομία παύει να συρρικνώνεται. Την πρώτη λύση δεν θα την αποδεχθεί η ΕΚΤ, καθώς ανατρέπει πλήρως το δόγμα της ότι τα χρέη προς εκείνη είναι ιερά. Την δεύτερη λύση την απορρίπτουν οι πλεονασματικές χώρες καθώς κάτι τέτοιο θα ακύρωνε την πολιτική επιβολής σκληρής λιτότητας στην Ισπανία και στην Ιταλία. Γιατί; Επειδή η λιτότητα αυτή φέρνει με μαθηματική ακρίβεια την ύφεση. Άρα, εάν το τέλος της ύφεσης ήταν προαπαιτούμενο για τις αποπληρωμές από της χώρες της Περιφέρειας προς την τρόικα (όπως θα έπρεπε να ισχύει σε μια νομισματική ένωση), τότε η επιβολή λιτότητας σε χώρες όπως η Ισπανία θα ισοδυναμούσε με το να τους επιτρέπεται να μην αποπληρώνουν τα χρέη τους!

Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα λοιπόν για την κα Μέρκελ. Όπως και για τις κυβερνήσεις των υπόλοιπων πλεονασματικών χωρών. Το μέγα δίλημμα είναι: Πετάμε την Ελλάδα έξω από το ευρώ και κάνουμε για την Ιταλία και την Ισπανία αυτό που αρνούμαστε έως τώρα σε κάθε μία από τις πτωχευμένες χώρες; Ή αρχίζουμε την διαδικασία κουρέματος των χρεών όλων τους (καθώς δεν είναι δυνατόν να κουρέψουν το δικό μας αλλά όχι το ιρλανδικό, π.χ., χρέος);

Η ουσία είναι ότι, άλλη μια φορά, δεν έχουν αποφασίσει. Φοβούνται να μας πετάξουν έξω αλλά δεν είναι και διατεθειμένοι να μας δώσουν μια ευκαιρία να ορθοποδήσουμε ως προς το χρέος, ουσιαστικά οδηγώντας μας εκ των πραγμάτων στον γκρεμό και, συνεπώς, «εκτός». Η «Επιστροφή τον Σεπτέμβριο» μανούβρα της τρόικα αυτή την εξήγηση επιδέχεται: Να δοθεί άλλο ένα τρίμηνο στις πλεονασματικές χώρες να χαράξουν την στρατηγική τους. Επί πλέον, να αναγκαστεί η Ελλάδα, ελπίζοντας σε μια ακόμα αναβολή της «θανατικής ποινής», να δανειστεί εκ μέρους της ΕΚΤ την 20ή Αυγούστου ώστε να μην βρεθεί η ΕΚΤ στην θέση να απωλέσει την εικόνα της (απέναντι σε Ρώμη, Μαδρίτη και Δουβλίνο) του δανειστή-τιμωρού. Καθώς μάλιστα η έκθεση της τροίκα θεωρείται προαπαιτούμενο για να δοθεί η δόση, είναι προφανές ότι ασκείται πίεση στο ελληνικό κράτος να δανειστεί τα 3,2 δις στις... αγορές μέσω βραχυπρόθεσμων γραμματίων. Και ποιος θα τα αγοράσει αυτά; Μόνο οι ελληνικές τράπεζες θα προσφερθούν, δανειζόμενες οι ίδιες από την ΕΚΤ, ή και την Τράπεζα της Ελλάδος (μέσω του ELA). Αν ούτε αυτό καταφέρουν, τότε θα μας τα δώσει το EFSF, προσθέτωντάς τα στο δημόσιο χρέος μας. Όμως οι εταίροι μας προτιμούν την άντληση των χρημάτων αυτών από την ΕΚΤ μέσω των ελληνικών τραπεζών. Γιατί; Επειδή προτιμούν, σε περίπτωση που μας πετάξουν έξω και διαγράψουμε μονομερώς τα χρέη μας προς την Ευρώπη, να χρωστάμε αυτό το ποσόν στην ΕΚΤ (που αν χρειαστεί το τυπώνει) παρά να το αντλήσουμε από το μισοάδειο EFSF από το οποίο πρέπει, κουτσά-στραβά, να βολέψουν τις Ισπανία και Ιταλία.

Έχω κουραστεί να το λέω αλλά φοβάμαι ότι πρέπει να το ξαναπώ: Η λογική του «κερδίζουμε χρόνο δανειζόμενοι» είναι παντελώς παράλογη πλέον. Όχι γενικά. Αλλά υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες (που ισχύουν εδώ και αρκετό καιρό στην ελληνική οικονομία): Με την τραπεζική πίστη άφαντη, την «ανάπτυξη» στο -9%, τα φορολογικά έσοδα στο ναδίρ και τις επενδύσεις στο μείον, το να «κερδίσουμε περισσότερο χρόνο» ισοδυναμεί με το να αφήσουμε ό,τι έχει απομείνει να σβήσει. Δεδομένου μάλιστα ότι οι φωνές στο Βερολίνο που απαιτούν την εκδίωξη της Ελλάδας το φθινόπωρο από την ευρωζώνη εντείνονται, η τελευταία ευκαιρία της κυβέρνησης είναι η 20ή Αυγούστου. Της μένουν, δηλαδή, 24 μέρες.

Σκεφτείτε το. Αν την 20η Αυγούστου δανειστούμε άλλη μία φορά από την ΕΚΤ (μέσω τραπεζών) ή από το EFSF, ώστε να αποπληρώσουμε την ΕΚΤ και, έτσι, να επιτρέψουμε στην ΕΚΤ να συνεχίσει να προσποιείται ότι η νομισματική της πολιτική (η οποία έχει εδώ και καιρό ανατραπεί) παραμένει ανέπαφη, κατόπιν απλά θα περιμένουμε πότε οι πλεονασματικές χώρες θα αποφανθούν για το αν θα μας θυσιάσουν ή όχι. Κάθε μέρα που θα περνά, τον Σεπτέμβριο, τον Οκτώβριο, κλπ, η ελληνική οικονομία θα βουλιάζει κι άλλο (παρά την πρόσφατη απόφαση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων) και οι φωνές που ζητούν την αποπομπή μας θα μεγαλώνουν. Το τέλος δεν θα αργήσει να έρθει όσο φιλότιμες προσπάθειες και να καταβάλει το υπουργείο οικονομικών.

Μπορεί να γίνει κάτι; Δεν είμαι σίγουρος, εδώ που φτάσαμε. Η μόνη μας ελπίδα πια είναι ένα Πρόγραμμα 24 Ημερών που να ξεκινά σήμερα. Τι θα περιλαμβάνει; Τα εξής απλά: Η κυβέρνηση να κρατήσει ανοικτή την Ολομέλεια της Βουλής και εντός αυτών των 24 ημερών να περάσει όσες μεταρυθμίσεις κρίνει ότι πρέπει να γίνουν. Όχι επειδή έχουν κάποια σημασία. Καμία δεν έχουν, καθώς δεν έχουν την παραμικρή ελπίδα να ανατρέψουν την εξελισσόμενη κατάρρευση που οφείλεται σε μια καθαρά μακροοικονομική τριπλή δίνη χρέους-ύφεσης-τραπεζών. Τότε γιατί προτείνω μια τέτοια κοινοβουλευτική υπερκινητικότητα; Για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους: Για να πούμε στην Ευρώπη: «Μεταρρυθμίσεις θέλατε; Νάτες!» Παράλληλα, κατά τις 5 με 10 Αυγούστου, η κυβέρνηση να ανακοινώσει ότι για λόγους ηθικής και ευθύνης απέναντι στους φορολογούμενους των πλεονασματικών χωρών, το ελληνικό κράτος δεν θα δανειστεί στις 20 Αυγούστου ούτε ένα ευρώ αν πρώτα δεν συμφωνηθεί, έστω και επί της αρχής, μια νέα συμφωνία που θα ανατρέπει την σημερινή καταστροφική πορεία η οποία μας οδηγεί τόσο στην πτώχευση όσο και εκτός ευρώ. Π.χ. να πούμε στον κ. Ρέσλερ τα εξής: «Αφού λέτε ότι θα μας διώξετε από το ευρώ, εμείς με ποιο δικαιώμα θα δανειστούμε από εσάς 3,2 δις σε ευρώ δεδομένου ότι, όταν μας διώξετε, δεν θα έχουμε ευρώ να σας ξεπληρώσουμε;»

Το εν λόγω Πρόγραμμα 24 Ημερών έχει δύο σκοπούς: Πρώτον, να κλείσει τα στόματα όσων συνεχίζουν να αναφέρονται στην αδυναμία της ελληνικής κυβέρνησης να νομοθετεί «μεταρρυθμίσεις». Δεύτερον, να εξαναγκάσει την κα Μέρκελ και τους υπόλοιπους ηγέτες των πλεονασματικών χωρών να αποφασίσουν τι θα κάνουν με την Ελλάδα μια ώρα αρχίτερα. Αν η κυβέρνησή μας ανακοινώσει ότι τα 3,2 δις που χρωστάμε στην ΕΚΤ θα «αναδιαρθωθούν» μονομερώς, οι εταίροι μας θα αναγκαστούν εκείνη την στιγμή να αποφασίσουν είτε να ολοκληρώσουν την αναδιάρθωση τους χρέους μας (καθώς και της υπόλοιπης ευρωζώνης, σώζοντας έτσι το ευρώ) είτε να μας οδηγήσουν στην έξοδο (φέρνοντας, εν αγνοία τους, το τέλος του ευρώ). Αντίθετα με την επικρατούσα άποψη (που λέει πως όσο περισσότερο καθυστερεί αυτή η απόφαση τόσο καλύτερα), η πραγματικότητα είναι ότι όσο πιο πολύ αργούν να αποφασίσουν τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα να αποφασίσουν την εκπαραθύρωσή μας.

(*) Η ΕΚΤ επισήμως ισχυρίζεται ότι αυτά τα κέρδη τα επιστρέφει στις Κεντρικές Τράπεζες που την απαρτίζουν και εκείνες πράττουν κατά βούληση. Πράγματι, κάποιες (π.χ. η Γαλλική) τα επιστρέφουν στην Ελλάδα. Άλλες όμως δεν το κάνουν. Μόνο και μόνο ότι το πτωχευμένο ελληνικό δημόσιο πρέπει να δανειστεί μέσα στο καλοκαίρι αυτά τα έξτρα 900 εκατομμύρια αποτελεί μομφή για τα περί ευρωπαϊκής αλληλλεγγύης.
  Από ...... protagon

ΑΠΟΓΡΑΦΗ 2011: «ΑΠΩΛΕΙΕΣ» ΓΙΑ ΟΤΑ ΣΕ ΠΛΗΘΥΣΜΟ, ΚΑΠ

Αναρτήθηκε από .....  energoipoliteskv.blogspot.com


Την (κατιούσα) πορεία του συνολικού πληθυσμού της χώρας ακολουθούν, όπως είναι φυσικό, οι περισσότεροι δήμοι και περιφέρειες της χώρας. Αυτό προκύπτει από τη σύγκριση των αποτελεσμάτων της απογραφής του 2011 που ανακοινώθηκαν χθες από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) και αυτών του 2001. Η συνολική μείωση του πληθυσμού κατά 9,6% (από 10.964.020 σε 9.903.268), που παραπέμπει εκτός των άλλων και σε μια «νέα μετανάστευση» λόγω οικονομικής κρίσης, έχει άμεση επίπτωση τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα που χάνουν μεγαλύτερο ή μικρότερο μέρος του πληθυσμού τους (άρα και οι αντίστοιχοι δήμοι τούς αυξημένους ΚΑΠ) όσο και στις περιφέρειες της χώρας. Εντυπωσιακή εξαίρεση η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης που αυξάνουν τον πληθυσμό του, όχι όμως και ο Δήμος Θεσσαλονίκης που ακολουθεί τη γενική τάση. Αναλυτικότερα:


Μέσα σε μια δεκαετία

μειωθήκαμε κατά 1.060.752 άτομα

Η οικονομική κρίση φαίνεται πως... απέδωσε καρπούς όσον αφορά στη νέα μετανάστευση των Ελλήνων και το είχε γράψει η aftodioikisi.gr και σε παλαιότερη ανάρτησή της, βασιζόμενη στα τότε προσωρινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για την Απογραφή 2011. Μέσα σε μια δεκαετία μειωθήκαμε κατά 1.060.752 άτομα. Το αποδεικνύουν και τα επίσημα στοιχεία της Απογραφής 2011 του Νόμιμου Πληθυσμού (Ν.Π.) -δηλαδή του αριθμού των δημοτών κάθε δήμου της χώρας, ανά δημοτική ενότητα-, η οποία διενεργήθηκε κατά το χρονικό διάστημα από 10-24 Μαΐου 2011, με ημερομηνία αναφοράς την 9η Μαΐου 2011, στοιχεία τα οποία δημοσιοποίησε -όπως προαναφέρθηκε- χθες η ΕΛΣΤΑΤ:

O πληθυσμός της χώρας σύμφωνα με την Απογραφή 2011 ανέρχεται σε 9.903.268 κατοίκους έναντι 10.964.020 της Απογραφής 2001 (μείον 1.060.752 κατοίκους). Η μείωση του πληθυσμού είναι εμφανής και στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, όπως η πρωτεύουσα, με ό,τι αυτό σημαίνει για τα έσοδά τους, με δεδομένο ότι οι ΚΑΠ καταβάλλονται με βάση τον πληθυσμό μιας πόλης. Αναλυτικότερα:

Μείωση σε Π. Αττικής και Δ. Αθηναίων

Ο μεγαλύτερος πληθυσμός της χώρας, σύμφωνα με την Απογραφή 2011, συγκεντρώνεται στην Αττική με 2.943.997 κατοίκους έναντι 3.002.980 κατοίκων (στο σύνολο των πρώην νομαρχιών που αποτελούν σήμερα την Περιφέρεια Αττικής), σύμφωνα με την Απογραφή 2001.

Αναφορικά με τους μεγάλους δήμους της Αττικής, όπως για παράδειγμα της Αθήνας και του Περιστερίου, παρατηρείται επίσης μείωση. Ενδεικτικά:

•Δήμος Αθηναίων, κάτοικοι 467.108 (2011) έναντι 595.000 (2001)

•Δήμος Αχαρνών, κάτοικοι 74.884 (2011) έναντι 61.448 (2001 - πρώην δήμος Αχαρνών και κοινότητα Θρακομακεδόνων).

•Δήμος Καλλιθέας, κάτοικοι 74.147 (2011) έναντι 85.418 (2001)

•Δήμος Νίκαιας-Ρέντη, κάτοικοι 89.514 (2011) έναντι 101.470 (2001 - πρόσθεση αριθμού κατοίκων πρώην καποδιστριακών δήμων).

•Δήμος Πειραιώς, κάτοικοι 155.263 (2011) έναντι 184.007 (2001)

•Δήμος Περιστερίου, κάτοικοι 118.883 (2011) έναντι 121.317 (2001)

Αύξηση σε Π. Κ. Μακεδονίας και σε Π.Ε. Θεσσαλονίκης

Αύξηση, αντίθετα, παρατηρείται στον πληθυσμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και τον κεντρικό δήμο της πόλης, τη Θεσσαλονίκη (που συνενώθηκε με τον πρώην δήμο Τριανδρίας). Αναλυτικότερα: Όσον αφορά στην περιφέρεια, σύμφωνα με την Απογραφή 2011, κατοικούν 1.726.430 άτομα έναντι 1.572.283 άτομα το 2001. Η Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης έχει πληθυσμό 878.194 (έναντι 824.633 το 2001, επί νομαρχίας).

Αντίθετα, μείωση παρατηρείται στον κεντρικό δήμο του νομού, τη Θεσσαλονίκη, ο οποίος σύμφωνα με την τελευταία απογραφή έχει 269.137 κατοίκους έναντι 293.924 το 2001 (σύνολο κατοίκων τέως καποδιστριακών δήμων Θεσσαλονίκης και Τριανδρίας που συνενώθηκαν).

Τι γίνεται σε άλλους δήμους της χώρας

Ενδεικτικά, η aftodioikisi.gr καταγράφει κάποιους από τους δήμους της χώρας με τη μεταβολή του πληθυσμού τους - περισσότερα στοιχεία μπορείτε να μελετήσετε στις δύο επισυναπτόμενες Απογραφές. Η σύγκριση γίνεται με βάση τον καλλικρατικό δήμο και το σύνολο του πληθυσμού των καποδιστριακών δήμων που συνενώθηκαν για να αποτελέσουν το νέο ενιαίο δήμο.

•Στο Δήμο Αλεξανδρούπολης, κατοικούν 63.920 άτομα (2011) έναντι 59.130 (2001)

•Στο Δήμο Ηρακλείου Κρήτης, κατοικούν 146.747 άτομα (2011) έναντι 136.176 (2001)

•Στο Δήμο Ιωαννιτών, κατοικούν 83.904 άτομα (2011) έναντι 74.112 (2001)

•Στο Δήμο Λαρισαίων, κατοικούν 129.533 άτομα (2011) έναντι 107.133 (2001)

•Στο Δήμο Λέσβου, κατοικούν 85.410 άτομα (2011) έναντι 110.537 (2001)

•Στο Δήμο Πατρέων, κατοικούν 177.245 άτομα (2011) έναντι 182.910 (2001)

•Στο Δήμο Ρόδου, κατοικούν 95.117 άτομα (2011) έναντι 95.194 (2001)

Επεξεργασία 34,7 εκατ. σελίδων

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ, η καταγραφή του Ν.Π. έγινε με βάση τις απαντήσεις των απογραφόμενων Ελλήνων υπηκόων στο ερώτημα σχετικά με τη δημοτική ενότητα στην οποία είναι εγγεγραμμένοι. Στο Ν.Π. περιλαμβάνονται και οι Έλληνες υπήκοοι των στρατιωτικών και διπλωματικών αποστολών της Ελλάδας στο εξωτερικό, καθώς και τα μέλη των οικογενειών τους που διαμένουν μόνιμα στο εξωτερικό.

Της δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων προηγήθηκε επεξεργασία των στοιχείων της Απογραφής με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους και τεχνολογίες έτσι ώστε να εφαρμοσθούν αυστηρότεροι έλεγχοι ποιότητας από οποιαδήποτε άλλη Απογραφή.

Τα ερωτηματολόγια που συγκεντρώθηκαν από τα 58.684 απογραφικά τμήματα της χώρας, που αντιστοιχούν σε 34.780.000 σελίδες, υποβλήθηκαν σε οπτική αναγνώριση χαρακτήρων με τη χρήση σαρωτών υψηλής ταχύτητας (Optical Character Recognition-OCR). Αυτό έδωσε τη δυνατότητα οπτικοποίησης των ερωτηματολογίων και άμεσης πρόσβασης σε αυτά σε ελεγμένη (verified) ψηφιακή μορφή για την υλοποίηση των πολλαπλών και συνδυαστικών ελέγχων ποιότητας (π.χ. ύπαρξης και απαλοιφής διπλοεγγραφών, έλλειψης πληρότητας, ορθότητας γεωγραφικών κωδικών κ.λπ.).

Απογραφή 2011

Απογραφής 2001

Από ......  aftodioikisi

Επιδεινώνεται και οξύνεται η κατάσταση στο νοσοκομείο Λαμίας

Αναρτήθηκε από .......  energoipoliteskv.blogspot.com


Εστάλη  στο  Blog  από αναγνώστη

Επιδεινώνεται και οξύνεται η κατάσταση στα νοσοκομεία

Ερωτήσεις βουλευτών του ΚΚΕ


Τη δραματική κατάσταση που επικρατεί σε μια σειρά νοσοκομεία και τους κινδύνους για την υγεία του λαού καταγράφουν με Ερωτήσεις τους προς την κυβέρνηση οι βουλευτές του ΚΚΕ.

Για το Νοσοκομείο Λαμίας

«Η κατάσταση στο Νοσοκομείο Λαμίας επιδεινώνεται συνεχώς και προκαλεί μεγάλες ανησυχίες στους κατοίκους της περιοχής και τους εργαζόμενους του νοσοκομείου.

Χαρακτηριστικά στοιχεία αυτής της κατάστασης είναι:

Πρώτο, οι μεγάλες ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό που είναι έντονες π.χ. στη Γυναικολογική Κλινική, στην Ουρολογική, στην Ορθοπεδική, στο Ακτινολογικό, σε όλες τις κλινικές του νοσοκομείου.

Δεύτερο, οι ελλείψεις σε αναλώσιμα υλικά, οι ελλείψεις σε φάρμακα και ιδιαίτερα σε φάρμακα που αφορούν βαριές ασθένειες, μεταξύ των οποίων και ο καρκίνος ,με επικίνδυνες επιπτώσεις στους ασθενείς..

Τρίτο, η καθυστέρηση καταβολής δεδουλευμένων για νυχτερινή εργασία, αργίες κ.ά. στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό που χειροτερεύουν την οικονομική κατάσταση των εργαζομένων οι οποίοι ήδη έχουν υποστεί τις βαριές συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής, τη μείωση των μισθών, το αβάσιμο πλαφόν στις εφημερίες κ.ά.

Οπως είναι γνωστό, το Νοσοκομείο της Λαμίας εξυπηρετεί μια πολύ μεγάλη και γεωγραφικά δύσκολη περιοχή, επιβαρύνεται σε συστηματική βάση με πολλά περιστατικά της εθνικής οδού και συνεπώς ο οργανισμός του νοσοκομείου έχει μεγάλες απαιτήσεις πέραν αυτών που έχουν καταγραφεί στα μέχρι τώρα σχέδια οργανισμών που έχουν κατατεθεί.

Είναι γεγονός πως αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα η κατάσταση στο Νοσοκομείο της Λαμίας θα γίνει ανεξέλεγκτη. Οι πολιτικές ευθύνες είναι μεγάλες.

Είναι φανερό πως οι αιτίες αυτής της επικίνδυνης κατάστασης βρίσκονται στην αντιλαϊκή πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων αλλά και στην πολιτική της τρικομματικής κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ, που συνεχίζει στο δρόμο της υποχρηματοδότησης και της εμπορευματοποίησης της Υγείας.

Η κατάσταση αυτή αναδεικνύει την αναγκαιότητα ενός αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν συστήματος Υγείας, την κάλυψη όλων των κενών θέσεων του Νοσοκομείου της Λαμίας σε μόνιμο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, την άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος των ελλείψεων σε αναλώσιμα υλικά και φάρμακα, την καταβολή των δεδουλευμένων, την ανάκληση των μειώσεων στους μισθούς γενικότερα του εισοδήματος των εργαζομένων στο νοσοκομείο.

Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός τι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση για την άμεση αντιμετώπιση των ελλείψεων στο Νοσοκομείο της Λαμίας, πότε θα καταβληθούν οι δεδουλευμένες οφειλές στους εργαζόμενους;».

Ευρώ μαζί με τη «νέα δραχμή» (;)

Αναρτήθηκε από ......  energoipoliteskv.blogspot.com


Στόχος είναι να αποφευχθούν οι αρνητικές επιπτώσεις της επιστροφής στο εθνικό νόμισμα...
Ομάδα Γερμανών οικονομολόγων και εκπροσώπων της γερμανικής οικονομίας, προτείνει την παράλληλη κυκλοφορία ευρώ και «νέας δραχμής» στην Ελλάδα, σύμφωνα με δημοσίευμα της οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt.


Όπως επισημαίνει η Deutsche Welle, στόχος τους είναι να αποφευχθούν οι αρνητικές επιπτώσεις της επιστροφής της Ελλάδας στο εθνικό νόμισμα, αλλά και να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της χώρας.

Και έτσι προτείνουν την πληρωμή μισθών και συντάξεων σε δραχμές, των οποίων η συναλλαγματική ισοτιμία έναντι του ευρώ θα είναι κυμαινόμενη.

Το εθνικό νόμισμα θα μπορεί να υποτιμηθεί.

Όπως και σε κάποια τουριστικά θέρετρα της Βρετανίας, οι καταναλωτές θα μπορούν να επιλέξουν αν θα πληρώσουν στα εστιατόρια για παράδειγμα σε δραχμές ή σε ευρώ.

Την πρόταση της παράλληλης κυκλοφορίας συνυπογράφουν ο πρώην επικεφαλής οικονομολόγος της Deutsche Bank Τόμας Μάιερ, καθηγητές Οικονομικών όπως ο Ρόλαντ Φάουμπελ (Πανεπιστήμιο Μάνχαϊμ) και Μπερντ Λούκε (Πανεπιστήμιο Αμβούργου), αλλά και ο πρόεδρος του Ομοσπονδιακού Συνδέσμου Μεσαίων Επιχειρήσεων (BVMW) Μάριο Οχόβεν.
  Από ...... epikaira

Σταικούρας Είμαστε (διαρκώς) σε οριακό σημείο...

Αναρτήθηκε από ..... energoipoliteskv.blogspot.com


Σύμφωνα με όσα ανέφερε στη ΝΕΤ ο αναπληρωτής υπουργός οικονομικών Χ. Σταϊκούρας, όσον αφορά στα ταμειακά διαθέσιμα, σημείωσε ότι είμαστε σε οριακό σημείο. Δεν πήραμε τη δόση που... έπρεπε να πάρουμε και έχουμε εκκρεμότητα ομόλογο της ΕΚΤ όπου έχουμε διαβεβαίωση από τον κ. Γιουνκέρ, ότι θα βρεθεί λύση σε αυτό.


Παράλληλα είπε ότι γίνεται σοβαρή και υπεύθυνη προσπάθεια ώστε το πακέτο 11,5 να είναι όσο το δυνατό κοινωνικά δικαιότερο και αρνήθηκε να επιβεβαιώσει ότι λείπει το 1,5 δισ. ευρώ.

Αυτό που μας απασχολεί συμπλήρωσε, είναι να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση που έχουμε βρει. «Ένα πρόγραμμα εκτός στόχων, η ύφεση είναι πολύ βαθύτερη από τις εκτιμήσεις, σχεδόν διπλάσια η ανεργία και πάνω από 54% στα νέα παιδιά.

Με δεδομένη αυτήν την κατάσταση, συμπλήρωσε, θα πρέπει να δείξουμε αξιοπιστία και φερεγγυότητα και οι εταίροι, να μας δώσουμε τους βαθμούς ελευθερίας που χρειάζεται.

Έχουμε ενδείξεις ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί όσο εμείς είμαστε αξιόπιστοι πρόσθεσε.

Ο υπουργός σημείωσε ότι το πακέτο των 11,5 δισ. μαζί με τις παρεμβάσεις στο σκέλος των εσόδων και τις διαρθρωτικές αλλαγές δημιουργούν τη στρατηγική ώστε να είμαστε πιο ισχυροί στην διαπραγμάτευση που διαρκώς γίνεται με τους εταίρους.

Παραδέχτηκε ότι οι βαθμοί ελευθερίας στη διαπραγμάτευση αυτή τη στιγμή είναι πολύ περιορισμένοι και υποστήριξε ότι η επιμήκυνση είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης.

Όπως είπε, έχει τεθεί σε όλες τις διαβουλεύσεις με τους εταίρους, θα πρέπει όμως όπως ανέφερε, να είμαστε πολύ προσεκτικοί.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, υπογράμμισε ότι ισχύει η δέσμευση ότι δεν θα θιγούν οι χαμηλοσυνταξιούχοι και οι χαμηλομισθοί και υποστηριξε ότι επιδίωξη είναι να δημιουργηθεί ένα πακέτο οικονομίας που θα φέρει ανάταση και ανάπτυξη.

Ο κ. Σταϊκουρας, χαρακτήρισε επίσης συμφέρουσα για το ελληνικό δημόσιο τη συμφωνία Πειραιώς - ΑΤΕ.
  Από .....  kourdistoportokali

Η πρώτη κυβερνητική κρίση είναι εδώ

Αναρτήθηκε από ........  energoipoliteskv.blogspot.com


Στην κόψη του ξυραφιού βρίσκεται η κυβέρνηση, το πακέτο μέτρων, η σωτηρία της χώρας, η παραμονή της στο ευρώ. Ίσως όλα αυτά να είναι λίγο δραματικά, όμως, φαίνεται ότι η πρώτη κυβερνητική κρίση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη κυρίως εξαιτίας του Β. Βενιζέλου που εμφανίζεται όψιμος αντιμνημονιακός και περισσότερο μοιάζει με τον… Αλέξη Τσίπρα, παρά με κυβερνητικό εταίρο.


Από την άλλη, είναι γεγονός ότι το πακέτο μέτρων που συζητείται με τις περικοπές σε μισθούς και συντάξεις είναι αδύνατον να βγει. Όχι μόνο δε μπορεί να γίνει η επιλογή των μέτρων που πρέπει να ληφθούν αλλά ακόμη κι αν καταλήξουν σε συμφωνία, δύσκολα θα μπορέσουν να υλοποιηθούν.

Έτσι, η κυβερνητική συνεργασία βρίσκεται μεταξύ σφύρας και άκμονος και κανείς δε γνωρίζει αν θα υπάρχει τις επόμενες ημέρες, γεγονός που συνεπάγεται φυγή της τρόικας, τέλος των συζητήσεων, τερματισμός της χρηματοδότησης, χρεοκοπία και έξοδος από το ευρώ. Αυτή είναι η σειρά και κανείς δε μπορεί να την αμφισβητήσει.

Η ύστατη προσπάθεια γίνεται από τον Αντώνη Σαμαρά ο οποίος καλεί σε σύσκεψη του άλλους πολιτικούς αρχηγούς, όχι μόνο για τα μέτρα των 11,5 δις αλλά και για τη γενικότερη στρατηγική, αν βέβαια θέλουν η κυβέρνηση να μακροημερεύσει.

Δυστυχώς, ο πρωθυπουργός είναι στη φάση αυτή μόνος του, χωρίς συμμάχους και παλεύει ευρισκόμενος μπροστά σε πολύ μεγάλα διλήμματα.

Ασφαλώς και γνωρίζει ότι το πακέτο μέτρων είναι σκληρό και ενδεχομένως δε μπορεί να υλοποιηθεί αφού θα βουλιάξει η οικονομία στην ύφεση. Ασφαλώς και ξέρει ότι το να βρεθούν 11,5 δις ευρώ είναι σχεδόν αδύνατο χωρίς να «πονέσουν» οι πολίτες.

Και ασφαλώς γνωρίζει τις προεκλογικές του δεσμεύσεις και τις προγραμματικές συμφωνίες. Έχει αποδείξει άλλωστε ότι τιμά τα λεγόμενα και την υπογραφή του.

Όμως, από την άλλη, βλέπει ότι το φάσμα της χρεοκοπίας είναι πολύ κοντά. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ο ίδιος και ο κ. Στουρνάρας νέα από το εξωτερικό που δεν είναι καθόλου καλά. Λένε, λοιπόν, στο Βερολίνο ότι είναι έτοιμοι να δεχθούν μια ελληνική χρεοκοπία και έξοδο από την ΕΕ και μάλιστα μπορούν εύκολα να αντέξουν τους κραδασμούς. Ειδικά αν ενεργοποιηθεί η ΕΚΤ ώστε να αγοράζει αφειδώς ισπανικά και ιταλικά ομόλογα, οποιοιδήποτε κραδασμοί από μια ελληνική τραγωδία θα μπορέσουν να καλυφθούν γρήγορα. Έχοντας η ΕΚΤ 1-2 τρις ευρώ μπορεί εύκολα να τα χρησιμοποιήσει ως «πυρηνικά όπλα» για την αντιμετώπιση της κρίσης. Η Ελλάδα από την άλλη μπορεί να γίνει το εξιλαστήριο θύμα και το μήνυμα προς τους Γερμανούς πολίτες ότι δεν άλλαξε η πολιτική της κ. Μέρκελ.

Τα μαύρα μαντάτα από την Ευρώπη έχουν κάνει τον κ. Σαμαρά και τον κ. Στουρνάρα να τρέμουν στην ιδέα ότι δε θα βρεθεί συμφωνία για το πακέτο μέτρων, που σημειωτέον είναι έργο… Παπαδήμου και Βενιζέλου, αυτό μην το ξεχνάμε.

Είναι αυτονόητο ότι ο κ. Σαμαράς δε θέλει σε καμιά περίπτωση να γίνει ο πρωθυπουργός της χρεοκοπίας και να επωμισθεί αμαρτίες άλλων, γι’ αυτό και κάνει έντονες προσπάθειες για εξεύρεση λύσης. Από την άλλη, όμως, βρίσκεται μπροστά σε προσωπικές στρατηγικές και σε κομματικά παιχνίδια. Ο μεν Φ. Κουβέλης πιέζεται εντός του κόμματός του να μην υπογράψει τα μέτρα ο δε Β. Βενιζέλος με το γνωστό του τρόπο χύνει την καρδάρα με το γάλα. Μετά το ναυάγιο της σύσκεψης στο Μαξίμου, όπου θυμήθηκε να αντιδράσει για τις πιέσεις τις τρόικας, ήρθε η ομιλία του στην Κ.Ο. που άνοιξε μέτωπο με τον Γ. Στουρνάρα και στη συνέχεια η ρήξη του με την τρόικα στην οποία παρουσίασε τις δικές του θέσεις ξεχνώντας ότι αυτός είναι η βασική αιτία που βρισκόμαστε εδώ. Ένα χρόνο πριν ικέτευε να επιστρέψει η τρόικα και σήμερα ήρθε σε ρήξη μαζί της.

Ο Βενιζέλος υπονομεύει …άτυπα την κυβέρνηση

Επίσης, σε άτυπη ενημέρωση που έκαναν συνεργάτες του κ. Βενιζέλου αναφέρεται χαρακτηριστικά:

«Αν η κυβέρνηση αποδεχθεί τη λογική πως η λήψη πρόσθετων μέτρων 11, 5 δις, από τα οποία περισσότερα από 6 αφορούν περικοπές μισθών, συντάξεων και επιδομάτων, είναι προϋπόθεση για να γίνει οποιαδήποτε συζήτηση για παράταση του χρόνου δημοσιονομικής προσαρμογής, τότε:

α. Η πίεση για τη λήψη πρόσθετων μέτρων δεν θα σταματήσει πουθενά.

β. Θα έχει πολύ μικρή σημασία η παράταση του χρόνου δημοσιονομικής προσαρμογής”.

Στην ανακοίνωση τονίζεται πως “Τα 11,5 δις. έχουν νόημα μόνο αν σε συνδυασμό με θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης 2,6% του ΑΕΠ το χρόνο, διασφαλίζεται η βιωσιμότητα του ελληνικού δημοσίου χρέους σε επίπεδο 120% του ΑΕΠ το 2020.

Ήδη, όμως, η ύφεση του 2012 είναι πολύ μεγαλύτερη (περισσότερο από 7%) της προβλεφθείσας (4,8%). Τα μέτρα των 11,5 δις. εάν ληφθούν υπό τις συνθήκες αυτές, θα προκαλέσουν, κατά τους υπολογισμούς της τρόικας, πρόσθετη βαθύτερη ύφεση τουλάχιστον 3,5% του ΑΕΠ το 2013, ενώ η ύφεση θα συνεχιστεί και για το 2014. Η χώρα θα έχει συμπληρώσει έτσι επτά συνεχή χρόνια ύφεσης, συνολικού μεγέθους περίπου 30% του ΑΕΠ! Αυτό σημαίνει ότι μας ζητείται κάτι που βρίσκεται εκτός μακροοικονομικού πλαισίου, για λόγους πολιτικούς, συμβολικούς ή και «παιδαγωγικούς».

Η άμεση και βιαστική αποδοχή αυτής της λογικής, πριν καν επιδιωχθεί μια σοβαρή πολιτική συζήτηση με τους κρίσιμους παράγοντες της Ευρωζώνης (κυβερνήσεις κρατών-μελών και θεσμούς), θα μας εμφανίσει τελείως ανακόλουθους σε σχέση με βασικές προεκλογικές εξαγγελίες. Με το ΠΑΣΟΚ να έχει επιδείξει τη μεγαλύτερη δυνατή συγκράτηση και υπευθυνότητα προεκλογικά, όταν άλλοι μιλούσαν για ισοδύναμα μέτρα, αποκατάσταση χαμηλών συντάξεων και πολυτεκνικών επιδομάτων και κυρίως για επαναδιαπραγμάτευση».

Η ανακοίνωση καταλήγει λέγοντας “Είναι επίσης εσφαλμένο και άδικο για τη χώρα, αλλά και την Κυβέρνηση συνεργασίας, την ώρα που κάποιοι, όπως ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, αγωνίζονται να πείσουν την τρόικα, κάτι που είναι βεβαίως δύσκολο, αλλά αναγκαίο, κάποιοι άλλοι να εκπέμπουν το μήνυμα ότι αυτό που επιδιώκει το ΠΑΣΟΚ στις επαφές του δεν είναι εφικτό. Αυτή η στάση δεν κατανοεί τις αντοχές της οικονομίας και της κοινωνίας και βλάπτει την Κυβέρνηση“.

Άμεση ήταν η αντίδραση του κυβερνητικού εκπροσώπου σχετικά με την άτυπη ενημέρωση του ΠΑΣΟΚ. Ο Σίμος Κεδίκογλου δήλωσε «Η κυβέρνηση δεν θα απαντήσει στην άτυπη ενημέρωση του γραφείου Τύπου του ΠΑΣΟΚ. Και αυτό γιατί πρέπει να διατηρήσει την ψυχραιμία της και κυρίως την υπευθυνότητά της» .

Είναι εμφανές λοιπόν ότι ο κ. Βενιζέλος τραβάει το σκοινί για να δει μέχρι που θα αντέξει. Αν, όμως, η Ελλάδα είχε πριν μερικούς μήνες περιθώρια για κάτι τέτοιο, ας το έκανε τότε κι όχι να βάζει την ουρά στα σκέλια. Τώρα είναι η τελευταία ευκαιρία κι όμως, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ αποφάσισε να τορπιλίσει την ίδια την κυβέρνηση.

Ο Σαμαράς καλεί πάλι Βενιζέλο – Κουβέλη την Τετάρτη στο Μαξίμου

Με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά συγκαλείται η αυριανή, νέα, σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών που στηρίζουν την κυβέρνηση, όπως έγινε γνωστό από κυβερνητικές πηγές.

Η σύσκεψη, η οποία προσδιορίστηκε για τις 17.00, θα λάβει χώρα στο μέγαρο Μαξίμου και αντικείμενό της θα είναι η συνέχεια της επεξεργασίας του νέου οικονομικού προγράμματος.

Η νέα συνάντηση των πολιτικών αρχηγών εκκρεμούσε να προσδιοριστεί μετά τη συνάντηση που είχαν τη Δευτέρα, αλλά φαίνεται ότι η τροπή που πήρε η σημερινή συνάντηση και συζήτηση του κ. Βενιζέλου με τους εκπροσώπους της τρόικας επιτάχυνε την ανάγκη να πραγματοποιηθεί.

Σύμφωνα με πηγές της Ιπποκράτους, στη συνάντηση με την τρόικα, ο κ. Βενιζέλος έθεσε τα μείζονα ζητήματα του πολιτικού πλαισίου των σχέσεών μας με τους θεσμικούς εταίρους. Όπως αναφέρεται, ετέθησαν τα θέματα με ευθύ τρόπο και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ θα ενημερώσει σχετικά τους πολιτικούς αρχηγούς στην αυριανή συνάντησή τους.

Οι ίδιες πηγές εκτιμούσαν ότι μέχρι την νέα συνάντηση των πολιτικών αρχηγών δεν πρέπει να λεχθεί τίποτα περισσότερο, διότι αυτό που προέχει είναι να υπάρξει αρραγές εσωτερικό μέτωπο.

Πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι ο κ. Βενιζέλος παρουσίασε στην τρόικα τα δέκα σημεία που ανέπτυξε νωρίτερα σήμερα στην Κ.Ο. του Κινήματος, καθιστώντας σαφές ότι δεν είναι δυνατό να ληφθούν τα μέτρα που ζητούν οι θεσμικοί εταίροι.

Οι εκπρόσωποι των δανειστών δήλωσαν ότι δεν έχουν καμία εξουσιοδότηση να συζητήσουν τίποτα περισσότερο από την εφαρμογή μέτρων για την εξεύρεση 11,5 δισ. ευρώ και ότι αν η Ελλάδα επιθυμεί να συζητήσει παρόμοια θέματα πρέπει να το κάνει σε πολιτικό επίπεδο.
  Από ......  Antinews

Τα καλύτερα των δελτίων


Αναρτήθηκε από ......... energoipoliteskv.blogspot.com